Jesus virker i oss hver dag

Jesus virker i oss hver dag

– Forbønn er ikke noe magisk som løser alle problemer der og da, men en kan ha fred for at Gud vil ta hånd om saken, deler Levi David Bjuland (15)

Andakt

Søndagsandaktene på iTro er skrevet av og for tenåringer. Andaktene baserer seg på et av skribentens favorittbibelvers eller 5 grunner til at de er kristne.

Er du mellom 13-19 år, og kunne tenke deg å skrive en andakt for iTro? Ta gjerne kontakt med oss her.

I Efeserne kapittel 3,17-21 skriver Paulus bønnen:

Må Kristus ved troen bo i deres hjerter
og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet.

Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden,

ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. Må dere bli fylt av hele Guds fylde.

Han som virker i oss med sin kraft
og kan gjøre uendelig mye mer
enn det vi ber om og forstår

ham være ære i kirken og i Kristus Jesus
gjennom alle slekter og evigheter! Amen.

Fellesskapet styrker troen

I sommer var jeg på UL og flere andre leirer. Det var konge! Det er herlig å kjenne på det kristne fellesskapet og lovprise Jesus sammen med over tusen andre.

Gjennom taler, lovsang, nattverd og smågrupper hjelper man hverandre til å forstå mer av hva vi tror på. Mye kan være vanskelig å forstå. På internett får man mange forskjellige svar og det er vanskelig å vite hvilke svar man kan stole på.

Derfor er det så bra med festivaler og leirer hvor en kan stole på det talerne sier, og folk svarer villig på spørsmål. Det at man er samlet mange sammen styrker troen, rett og slett ved at man ser at så mange andre også tror på det samme som meg. Det er deilig.

Det er godt å gå til forbønn

En annen ting Paulus nevner i disse versene er at Gud kan gjøre mye mer enn vi fatter og ber om.

På UL gikk jeg til forbønn flere kvelder. Ikke at det alltid var så mye spesielt jeg trengte forbønn for, men det er godt å bli bedt for og ha en å snakke med. Det er også bra at de har taushetsplikt. En kan derfor være mer åpen om det man tenker på.

Forbønn er ikke noe magisk som løser alle problemer der og da, men en kan ha fred for at Gud vil ta hånd om saken. Svaret hans blir kanskje ikke slik vi hadde tenkt, men vi kan stole på at det kommer et svar.

Vi tror på en Gud som er større enn alt, og han har omsorg for hver enkelt «småting» i våre liv. Da er det grunn til å prise Jesus for hans kjærlighet!

Og du, selv om festivalsommeren er over så er Jesus med oss hver dag.

Håkon Rydland

Andakt

Søndagsandaktene på iTro er skrevet av og for tenåringer. Andaktene baserer seg på et av skribentens favorittbibelvers eller 5 grunner til at de er kristne.

Er du mellom 13-19 år, og kunne tenke deg å skrive en andakt for iTro? Ta gjerne kontakt med oss her.