Djevelen trykker på tastaturet: – Har Gud virkelig sagt?

Djevelen trykker på tastaturet: – Har Gud virkelig sagt?

En lekket mail avslører djevelen og hjelperne sine onde planer mot menneskene.

Miniserie: "Djevelen trykker på tastaturet"

Dette er den siste av totalt tre fiktive mailer som tankeekseprimenterer om hvordan djevelen jobber i dag. Sakene er inspirert av boken til C.S. Lewis, «Djevelen dypper pennen«.

Vi befinner oss på djevelens kontor og det er en vanlig arbeidsdag for han og hans hjelpere.

De ønsker å lokke troende bort fra Jesus, og hindre nye i å komme til tro på ham.

Djevelen sender ut den nye strategiplanen på fellesmail til alle sine tjenere. Mailen lyder som følger:

Kjære, trofaste hjelpere!

Stopp de brennende kristne!

Det urovekker meg at det stadig tilkommer brennende troende som forsøker å plante nye Jesus-fellesskap steder det ikke finnes. Da tenker jeg spesielt i Nord-Norge, men også andre småbygder.

Det er for dårlig at dere slipper til og lar slike gladkristne mennesker få påvirke omgivelser vi burde ha kontroll over!

Sørg for at disse tar på seg alt for mange tjenester slik at de blir utbrent. Fortell dem hvor meningsløst arbeidet de driver med er og at ingen vil bli frelst her uansett. Fortell dem dette så mange ganger at de til slutt tror på det.

Minn dem på hvor godt de hadde før de flyttet til det kalde nord, da de hadde venner og familie rundt seg og enkelt kunne leve et passivt og behagelig «kristenliv».

Spre løgn og propaganda

Men det er også de menneskene som har det samme engasjementet andre steder enn i Nord-Norge, dem må dere minne på hvor behagelig det var uten å stå i et slikt ansvar. Sørg for at de møter på mye motstand.

Bruk andre mennesker til å fortelle dem hvor idiotisk det de driver med er og bruk karrieren og deres sosiale kretser til å gjøre det ekstra vanskelig å stå for tradisjonelle kristne verdier.

Fortsett å spre den vanlige propagandaen:

  • at guden deres er ukjærlig
  • at troen deres ikke kan forenes med vitenskapen
  • at mirakler strider mot fornuften
  • at Jesus er oppdiktet og basert på andre guder
  • at den kristne gudens eksistens er like usannsynlig som å tro på en av de andre tusener av guder
  • at budskapet i boken deres selvfølgelig ikke kan være relevant i 2024.
Har Gud virkelig sagt?

Bruk gjerne suksessoppskriften som vi brukte på Eva i Edens hage til å forføre dem. Pakk alle onde handlinger som skader menneskene inn i det fineste papir og forfør menneskene med setningen «Har Gud virkelig sagt?»

  • Har Gud virkelig sagt at du ikke bør drikke deg full? Det er vel bare uskyldig moro?
  • Har Gud virkelig sagt at du ikke kan ha sex før ekteskapet eller med hvem du vil? Det er jo bare menneskelig nytelse.
  • Har Gud virkelig sagt at han skal være Herre over livet ditt? Er ikke du selvstendig og skal få bestemme over deg selv?
  • Har Gud virkelig sagt at et foster er et menneskeliv? Det er vel bare en celleklump og skal ikke du få bestemme over din egen kropp?
Ingen tilgivelse

Forteller dere disse løgnene mange nok ganger vil de til slutt tro på det. Ingen vet bedre enn oss hvor effektivt det er å fortelle en løgn så mange ganger at folk tror det er sant.

Når menneskene så innser at de har blitt fristet og gjort noe galt, skal vi innprente i hodene deres at de kan bare gi opp, for det finnes neppe tilgivelse for dette her.

La oss vandre rundt på jorden som en brølende løve og søke om det er noen mennesker vi kan sluke!

Stå på, hjelpere! 

Vennlig listig hilsen,

Djevelen

KI

Miniserie: "Djevelen trykker på tastaturet"

Dette er den siste av totalt tre fiktive mailer som tankeekseprimenterer om hvordan djevelen jobber i dag. Sakene er inspirert av boken til C.S. Lewis, «Djevelen dypper pennen«.