– Når jeg ber, kan jeg snakke med Gud om alt og lufte alt jeg har på hjertet. Gud tar imot alt og dømmer meg ikke

– Når jeg ber, kan jeg snakke med Gud om alt og lufte alt jeg har på hjertet. Gud tar imot alt og dømmer meg ikke

Sjekk ut fem av grunnene til at Lukas Vågen (17) er en kristen!

Andakter av og for tenåringer

Søndagsandaktene på iTro er skrevet av og for tenåringer. Andaktene kan basere seg på et av skribentens  favorittbibelvers eller 5 grunner til at de er kristne.

Er du mellom 13-19 år, og kunne tenke deg å skrive en andakt for iTro? Ta gjerne kontakt med oss her.

Jeg har kalt meg selv kristen hele livet og er oppvokst i et kristent hjem. Livet har blitt så innholdsrikt og meningsfullt med en kristen tro. Jeg prøver alltid å bygge livet mitt på troen. Å være kristen er det viktigste og beste for meg.

Selv om vi er født i Guds bilde, synder vi, men når vi tar imot den hellige ånd så gjør han oss til bedre mennesker

Her er noen grunner til hvorfor jeg er kristen:

1. Blir en bedre person av å følge Jesus

Hver eneste dag hjelper Gud meg med å ta gode valg. De gode valgene han hjelper meg å ta gjør meg til å bli en bedre person. Selv om vi er født i Guds bilde, synder vi, men når vi tar imot den hellige ånd så gjør han oss til bedre mennesker.

«Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet,» (Gal 5,22)

Uansett hva som skjer i livet mitt gir han meg en ro om at det kommer til å gå bra

Tenk å kunne bli forvandlet til å leve ut alle disse kvalitetene. For en velsignelse vi er for andre bare med å tro.

2. Han gir fred og ro i livet

Gud elsker oss mennesker så uendelig høyt. Uansett hva som skjer i livet mitt gir han meg en ro om at det kommer til å gå bra uansett. Dette har blitt en voksende grunn til hvorfor jeg er kristen.

Med mye som skjer og travle dager gir han meg en ro.

«Søk først guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg!» (Matt 6,33)

3. Han gir evig liv

I Johannes 3,16 står det skrevet: «For så høyt har gud elsket verden at han gav sin sønn den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.»

Det er ofte vansklig å snakke om enkelte ting med andre

Dette oppsummerer gaven vi får siden Jesus døde på korset. Jeg trenger ikke å være bekymret for døden. Han gir meg evig liv og jeg kan få hvile i det.

4. Gud er en jeg alltid kan snakke med

Jeg hadde ikke alltid muligheten til å ha noen å snakke med. Det er ofte vansklig å snakke om enkelte ting med andre. Kunne selvfølgelig snakket med familien, men ikke alltid like kult det heller.

Likevel har jeg innsett at det er i vonde tider jeg lærer mest om meg selv

Bønn har blitt en viktig del av min kristne tro. Når jeg ber, kan jeg snakke med Gud om alt og lufte alt jeg har på hjertet. Gud tar imot alt og dømmer meg ikke for det jeg har å si.

5. Han hjelper meg gjennom vonde tider

Livet er ikke alltid på topp. Gud føles ofte så langt vekke når jeg har det vanskelig. Likevel har jeg innsett at det er i vonde tider jeg lærer mest om meg selv.

Jeg lærer meg å oppsøke Gud, ta bedre valg og være takknemlig for livet. Troen hjelper meg gjennom vanskelige tider.

Privat

Andakter av og for tenåringer

Søndagsandaktene på iTro er skrevet av og for tenåringer. Andaktene kan basere seg på et av skribentens  favorittbibelvers eller 5 grunner til at de er kristne.

Er du mellom 13-19 år, og kunne tenke deg å skrive en andakt for iTro? Ta gjerne kontakt med oss her.