Bli kjent med noen av utsendingene til Misjonssambandet #1
Hvem er egentlig disse folka som reiser til utlandet for å være med på det globale misjonsoppdraget?
Lurer du på hvordan hverdagen til en utsending ser ut? Hvem er egentlig disse folka som reiser til utlandet for å være med på det globale misjonsoppdraget?
På misjonsfeltene er det mange forskjellige oppgaver, og mange forskjellige mennesker. Her får du et lite innblikk i hvem noen er og hva de skal gjøre. Kanskje blir du inspirert?
Rita Jonasmo, Mongolia
Når visste du at du ville bli misjonær/utsending?
Jeg kjente på Guds kall til dette fra jeg var ganske ung.
Hva vil du savne i Norge (i tillegg til familie og venner)?
Vi er en familie med barn på 9,12 og 15 år som drar ut. I tillegg vil de to eldste barna på 18 og 20 være igjen i Norge – og disse vil jeg savne mest. I tillegg tror jeg at vi av og til vil savne den kjente hverdagen – alt fra småting og kjente matvarer til det å kunne uttrykke seg til menneskene rundt oss på et kjent språk.
Henrik Nandrup, Indonesia
I Norge har jeg jobbet som lærer, mens i Indonesia skal jeg arbeide med å gjøre hverdagen til de rundt oss der vi bor bedre som prosjektleder i samfunnsbyggende prosjekter.
Anne Omholt Berrefjord, Mongolia
Når visste du at du ville bli misjonær/utsending?
Jeg har alltid vært interessert i misjon, og drømt om å reise ut som misjonær siden 15-årsalderen. Ønsket og følelsen av at det er det Gud ønsker jeg skal, har bare blitt sterkere med årene.
Hva skal du arbeide med?
Jeg skal være ettåring i Mongolia. Der skal jeg følge opp misjonærbarna på skolen og fritiden.
Hva vil du savne i Norge (i tillegg familie og venner)?
Jeg vil nok savne at alle snakker et språk jeg forstår og norsk mat. Vil nok også savne at det er frodig og grønt i Norge (det er det ikke i vest-Mongolia dit jeg skal) og savne å gå på ski.
Kari Nordmann, Sensitivt område (Anonymisert)
Hva vil du savne i Norge (i tillegg familie og venner)?
Det jeg tror jeg åpenbart vil savne mest i Norge er selvfølgelig familien min og vennene mine, men jeg er også veldig glad i visse typer mat 🙂 Så særlig melk, nonstop og fiskegrateng (ikke sammen altså 😋) vil bli sårt savnet.